
Finfluencers onder een vergrootglas
Financiële influencers (‘finfluencers’) liggen onder het vergrootglas van onderzoekers, journalisten, én de Autoriteit Financiële Markten (‘AFM’). Alhoewel er geen vastomlijnde definitie is van het begrip ‘finfluencer’, zijn dit doorgaans personen die zich online uitlaten over financiële onderwerpen of financiële producten aanprijzen.
In dit praktijkartikel bespreken wij bepaalde juridische risico’s waar finfluencers en financiële ondernemingen die met finfluencers samenwerken in de praktijk mee te maken kunnen krijgen.
Achtergrond en opzet artikel
In december 2021 publiceerde de AFM de resultaten van een verkennend onderzoek naar de (juridische) risico’s die kunnen kleven aan de werkwijze van finfluencers.1 Daaruit volgt onder meer dat finfluencers soms beleggi...
Voor het lezen van dit artikel is een abonnement nodig. Login of vraag een abonnement aan.
Geen abonnement?
Dank voor uw bezoek! Als bezoeker van VAST kunt u onze blogs en wetenschappelijke artikelen inzien, alsmede een indruk krijgen van de noten en praktijkgerichte artikelen. Om alles in te kunnen zien dient u zich als abonnee aan te melden. Der eerste zes weken is nu bovendien gratis kennismaking.
Neem een abonnementKeywords
Auteur(s)


